18.7.13

Yummy summer|Solo per buone forchette!

 IT:Una semplice ma sfiziosa ricetta estiva! Volete sapere come essere sazie mangiando solo cibo sano e senza acquistare peso? Seguitemi in cucina e vi svelerò il segreto!
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ENG:A really simple and yummy summer recipe! Do you want to learn how to be sated eating healthy food without put on extra weight? Follow me in my kitchen and I'll show you the secret!

Visti gli ingredienti? Indovinate un po' cosa cucineremo, allora!  Sì, giusto. Una super insalatona estiva! Fondamentalmente non dovete far altro che prendere una zuppiera e metterci dentro tutto ciò che vi piace! Ma (e qui inizia la parte difficile) vogliamo mettere solo cose sane e buone per la nostra linea, giusto? Ecco perciò una lista dei cibi 'permessi' (non barate mi raccomando!).
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Guess what I'm going to cook depending on the ingredients! Yeah, correct. I'm going to make a super summer salad! Basically you have only to pick up a large bowl and put in all you like or want to eat. But (and here it is the difficult part) we want this salad be healthy, right? So here you are a list of 'allowed' food (don't cheat ahah)!
 Insalata a volontà. Carote e pomodori che favoriscono l'abbronzatura. Mozzarella, leggera e ricca di calcio. Tonno, preferibilmente al naturale. Prosciutto cotto a cubetti. Mais, pieno di vitamina B1. Funghi, che non contengono grassi e offrono proteine, vitamine e molti sali minerali. Fagioli (sì, e sono anche molto importanti, tiè a tutti quelli che collegano i fagioli solo alla flatulenza) che diminuiscono il colesterolo, nutrono senza apportare troppi grassi e che sono pieni di fibre e sali minerali. Per le olive bisogna stare un po' attenti: sono per la maggior parte composte da acqua, fibre e sali minerali, ma apportano molte calorie e grassi (anche se insaturi, che fanno bene all'organismo). Perciò direi sì alle olive, ma poche (e specialmente sceglietele verdi!).
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Salad a go-go. Carrots and tomatoes to tan. Mozzarella, light and rich in calcium. Tuna in brine. Ham steak cubes. Corn, full of B1 vitamin. Mushrooms, which do not contain fat and provide protein, vitamins, and minerals. Beans (yes, they are also very important) that lower cholesterol and that are full of fiber and minerals. Be careful with olives: they are mostly composed of water, fiber and minerals, but bring lots of calories and fat (although acids, which are good). So yes to olives, but few (and especially choose them green!).
Buon appetito! ~ Enjoy!

25 commenti:

  1. That looks amazing. I find that in the summer I can only eat salads. everything else just seems to heavy

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    1. I totally agree! During summer I stop eating even bread and all those oily stuff!

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  2. Ecco una ricetta che proverò sicuramente.
    www.emotionally.eu

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  3. Devo provare questa receta :)


    I follow you beautiful blog. I hope you will follow me back and I will wait for you in my blog www.gabusiek.blogspot.com

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  4. Anonimo20.7.13

    Che ideona che hai avuto!!! la voglio provare!
    bacibaci,

    Valy

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  5. deve essere squisita.. la proverò!!!


    Ti aspetto sul mio fashion blog dedicato agli abiti vintage
    Un abbraccio Valentina

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  6. Looks so fresh:). I don't eat many salads but this one is making me crave one! Following you now, hope you will follow back :) cheers

    Ginger @ chic by night
    Chicbynight.blogspot.com

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  7. Love your post. Thank you for visiting my blog. Following you by google and bloglovin your turn.
    http://tifi11@blogspot.com

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  8. This recipe looks so good! I am gonna have to try it

    Charlotte

    Website | Winston & Willow Fashion Blog

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  9. La proverò sicuramente un bacio

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  10. Perfect for summer ^^

    New post - Kisses
    http://www.mademoisellemode.com/

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  11. Love this one. You have such a fantastic blog. Thank u so much for visiting and for your kind comment.
    Best Regards
    Miss Margaret Cruzemark
    http://margaretcruzemark.blogspot.com/

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  12. Hello from Spain: thanks for your visit to my blog dedicated to Barbies. I really like your blog. This food is great for the summer. I became a follower of your blog. Keep in touch

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  13. Mmmhh...it looks good! Thank you so much for your lovely comment on my blog!

    Have a nice evening!

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  14. Ciao cara, veramente un blog adorabile e curato nei minimi dettagli!

    Mi farebbe piacere ( se non l'hai già fatto) averti tra le mie lettrici!

    un bacio ti aspetto

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  15. ti seguo anche su bloglovin <3

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    1. Grazie mille cara :) E' già da un po' che ti seguo -.o

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  16. yummy♥ it looks delicious!:) I'm following you on bloglovin (petra lorencova, #81), you can follow me back if you'd like ;) kisses!

    www.lorietta.cz


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  17. con una bella insalatona non si sbaglia mai !

    passa da me e se ti piace fammi sapere se ti interessa di seguircici reciprocamente su gfc bloglovin e facebook


    ave

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  18. Anonimo25.7.13

    Mi piace che tu sappia spaziare anche verso la buona cucina!!!

    il grande Ale

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  19. Anonimo25.7.13

    we too have such delicious things!

    Chelsea

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  20. OH...my....goodness!! I'm Mouthwatering!! What a healthy, yummy and delicious recipe, I can't wait to try it :P

    x❤x❤

    "Saúde & Beleza - Health & Beauty"




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  21. Anonimo29.7.13

    ,,, seems so tasty!!!

    Wanda

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You make me happy with your comments!♥